úterý 29. listopadu 2011

Dnes jsem pekla ňamku


Protože doma nebylo nic sladkého a to je pro mě nepředstavitelné :)), upekla jsem jablkovo - makové řezy podle mé mamky. Ještě ani nevystydly a já už jsem snědla tři kousky! A pak mám zhubnout. Kdo by měl zájem, tak tady je receptík:

1 kg jablek
28 dkg cukru krupice
4 vejce
2 dcl oleje
2 dcl vody
30dkg polohrubé mouky
12 dkg mletého máku
1 prášek do pečiva
rum, čokoládová poleva

Jablka nakrájet na kostičky, přidat 8 dkg cukru a trochu vody a dusit do měkka. Žloutky našlehat s 20 dkg cukru, přidat olej, vodu, mouku, prášek do pečivaa nakonec sníh ze 4 bílků.
Do jedné třetiny vmícháme mák a rum. Na plech vyložený pečícím papírem dáme rozvařená jablka, pěkně je rozprostřeme. Na ně potřeme makové těsto a na něj pak zbylé žluté těsto a dáme péci. Vychladlé vyklopíme na druhý plech a potřeme čoko polevou. Můžeme posypat ořechy nebo mandlovými lupínky.

Dobrou chuť!

5 komentářů:

  1. Teda ty mi děláš chutě:-) to přiberu už jenom při pohledu na tu mňamku:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy vypadá to náramně... já už měsíc nejím sladké což je pro mě utrpení nejvyššího kalibru... miluju buchty , koláče, čokoládu a u tebe jsme si tedy pěkně zaslintala... jo reflexy jsou reflexy... pa Dita

    OdpovědětVymazat
  3. Supr Ali, vyzkouším..... a nemysli na hubnutí ... víš co řekl můj muž, když jsem zjistila že se mi přes léto "scvrkla" zimní bunda? ... Kup si novou bundu, to tě vyjde levněji než dieta:-))

    OdpovědětVymazat
  4. Chi chi, Ajko zrovna včera jsem lítala po krámech a scháněla novou bundu - kabát. Mě se scvrkly snad všechny kabáty :))) Byl to boj, ale nakonec jsem ji sehnala :) A koláč jsem raději polovinu donesla ochutnat našim, další kus dala mladému na sváču, ať mě to doma neláká :))

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,koláč vypadá skvěle,asi k tebe zavítám častěji Daja-Duha

    OdpovědětVymazat