středa 1. února 2012

Mrkvový koláč


Protože bych ráda do léta shodila pár kg, začala jsem pravidelně cvičit a také zdravěji jíst. Jsem dost mlsná a mám ráda sladké, tak se snažím kynuté koláče atd. nahradit něčím zdravějším. Proto jsem zkusila upéct mrkvový koláč. Světe div se, ono je to jedlé a dokonce moc dobré. Kdo by chtěl vyzkoušet, zde je recept:

- 150 ml netučného mléka
- 5 - 10 dkg vlašských nasekaných ořechů
- 20 dkg třtinového cukru, možná by mohlo být i méně
- 2 vejce
- 28 dkg celozrnné mouky
- 40 dkg na jemno nastrouhané mrkve
- 1 prášek do pečiva
- 150 ml oleje
- 1 vanilkový cukr

Nejdříve jsem smíchala suché ingredience, pak jsem přidala mrkev a tekuté suroviny. Těsto rozetřeme na plech a pečeme nejdříve na 180 stupňů, potom ubereme tak na 150. Pečeme asi 30 - 40 minut, podle trouby. Koláč jsem ještě po vychladnutí natřela polevou z citronové šťávy a moučkového cukru, ale myslím, že by byl dobrý i bez ní. Myslím, že při redukci váhy, je to výborná, vláčná pochoutka, stačí kostička na zahnání chutí a člověk má dobrý pocit, že do sebe necpe jen prázdné kalorie. Takže dobrou chuť a krásný den vám všem :)

1 komentář: