středa 21. prosince 2011

Moje loňské vánočky


Našla jsem fotky z loňského pečení vánoček, tak se jen modlím, že se mi povedou zase tak dobře. Dělám je podle ověřeného rodinného receptu a jsou moc dobré. Zde je návod, třeba se někomu bude hodit :))

1/4 kg cukru krupice
1 kg polohrubé mouky
1 máslo rozpustit
necelý 1/2 litr mléka na kvásek
1 a 1/2 kostičky kvasnic
2 vanilkové cukry
nastrouhaná citronová kůra
5 žloutků
necelou polovinu kávové lžičky soli
trochu cukru do kvásku, asi tak 1 pol. lžíci

Když je těsto řídké, přidám mouku, když je husté přidám máslo a mléko. Moc se s tím nepářu a vždycky to nějak vyjde. Sypu ji většinou vlašskými ořechy, když nejsou, použiji plátky mandlí. Hrozinky nedávám, protože je nesnáším :lol:
Toto množství je na dvě velké vánočky. Dobrou chuť!

2 komentáře:

  1. Aluško, vánočky se vydařily pekla jsem 4kousky!!!!Do Nového roku 2012 Ti přeji hodně zdraví, štěstí a lásky ze srdce Daja

    OdpovědětVymazat
  2. Dajo moc děkuji, to jsem ráda, že jsi je zkusila, já je také dělala, musím hodit fotky. Také ti přeji krásný zbyteček roku a v tom dalším jen to dobré!!!

    OdpovědětVymazat