středa 1. února 2012

Kuře na způsob zvěřiny



Tento recept mám od kamarádky a je to velice příjemná obměna klasického pečeného kuřete. Fakt výborná a hlavně jednoduchá, rychlá záležitost. Potřebujeme jen kuře, vodu a několik druhů koření. Postupuje se takto:

V kastrůlku povaříme 1/2 l vody, 1 kostku masoxu, já dala hovězí, 1 lžičku pálivé a 1 lžičku sladké papriky, 1 lžičku kmínu, 1 lžičku pepře, dala jsem trochu méně, 1 lžička majoránky, 4 bobkové listy, 5 kuliček jalovce a 5 hřebíčků, 5 stroužků česneku, které pokrájím a vyjmu z nich tzv. srdíčko, které nadýmá, 2 lžíce sádla.

Kuře omyjeme, posolíme a potřeme ještě česnekem zvenku i zevnitř. Potom podlijeme povařenou směsí a dáme péci. Pečeme na 180 stupňů a průběžně poléváme. Ke konci jsem na kuře dala ještě plátky másla a dopekla do zlatova. Podávala jsem s rýží Basmati http://www.basmati.cz/basmati/, která je výborná a nám moc chutná. Dělám ji tak, že ji na pánvi chvilku orestuji na troše oleje, osolím a posypu kurkumou, zaliji vodou, přiklopím a na úplně mírném ohni nechám změknout, nemusí se ani míchat. Je krásně sypká, zdravá a výborná! Dobrou chuť :))

1 komentář:

  1. Ahoj Alo, děláš mi chutě,ani né tak na maso jak na ten mrkvový koláč,mám ráda sladké a neměla bych ho ,ale ten Tvůj upeču ,dík za tip Daja

    OdpovědětVymazat